HomeMihályi Andrea
Magyarországon piacvezető nemzetközi készpénzlogisztikai és biztonságtechnikai cégcsoport teljeskörű adózási feladatainak elvégzése és adócsapatának folyamatos menedzselése, adóhatóság előtti képviselete, transzferár dokumentációjának készítése és adóhatékony áfa pozíciójának kialakítása.
Adóátvilágítási feladatok elvégzése egy Magyarországon vezető autóiparban tevékenykedő vállalatcsoport megbízásából egy konkrét vállalat felvásárlása kapcsán, annak érdekében, hogy optimális felvásárlási ár kerüljön kialakításra.
Amerikai tulajdonú filmipari óriásvállalat magyar leányvállalata folyamatos adótanácsadási feladatainak elvégzése a tervezéstől, az alapításon, a folyamatos működésen keresztül egészen a végelszámolásig adóhatósági adómegállapítás nélkül.
Számos magyar és külföldi tulajdonú, jelentős adóteljesítményű vállalat sikeres képviselete adóhatósági vizsgálatokon társasági adó, iparűzési adó, személyi jövedelemadó és áfa adónemekben.
A filmiparban és egy munkaerő – kölcsönzéssel foglalkozó nemzetközi cégcsoport magyarországi alapításával, folyamatos működésével és megszüntetésével kapcsolatos feltételes adómegállapítási kérelmek készítése adóhatékonysági céllal és azok gyakorlati megvalósítása.
Magyar magánszemély sikeres képviselete és beadványainak készítése vagyonosodási vizsgálat kapcsán.
A Penta Unió számos kiadványának társszerzője és lektora nemzetközi adó és társasági adó területen.
Ezt a célkitűzést szem előtt tartva pályámat az IFUA Horváth & Partners-nél kezdtem, ahol különböző stratégiai és kontrolling projektekben vettem részt. A közel 2 éves teljes munkaidős szakmai gyakorlat nagyban hozzásegített ahhoz, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés-szervezés szakirányán tanultakat a való életben, tényleges vállalati projektek során alkalmazhassam és fejleszthessem.
2009-ben csatlakoztam a Raiffeisen Consultinghoz, ahol először adótanácsadóként, majd 2010-től senior adótanácsadóként segítettem a Raiffeisen Bank ügyfeleit és egyéb érdekelt szereplőit különböző adózási ügyekben. Többek között transzferár dokumentációk elkészítésében vettem részt, különféle adózási projekteket segítettem, valamint EU-s pályázati támogatásokhoz megvalósíthatósági tanulmányokat és piacelemzéseket készítettem.
Az OrienTax-hez (az Andersen Global tagjaként 2018-tól Andersen Tax) 2012-ben csatlakoztam, ahol 2014-től kezdődően menedzserként, 2018-tól direktorként, majd 2019-től associate partnerként támogattam az ügyfeleket. Szakmai munkám magában foglalta az általános, mindennapi adózási folyamatokat segítő tanácsadás nyújtását, illetve a komplex tranzakciók adózási oldalról történő menedzselését. Többek között számos K+F projekt, fejlesztési és egyéb adókedvezmény, munkavállalói ösztönzési rendszer, APA-kérelem, valamint átstrukturálások adózási támogatásában és sikeres megvalósításában segítettem több vállalatot, vállalatcsoportot. Az ügyfélportfólióm számos multinacionális és magyar hátterű céget fedett le. 2018 januártól 2020 áprilisig a Transzferár Üzletág fejlesztéséért és menedzseléséért is felelős voltam. Ezen időszak alatt, köszönhetően a TP csapat kiemelkedő munkájának és erőfeszítéseinek, az International Tax Review az OrienTax-et a magyarországi transzferár szakmai terület tier 2-es csoportjába léptette elő, valamint két egymást követő évben jelölte a ’transfer pricing firm of the year in Hungary’ díjra.
2020-ban megalapítottam a TruTax független boutique adótanácsadó céget. Managing partnerként a több évtizedes, átfogó szakmai tapasztalatommal különböző méretű vállalkozásokat segítek abban, hogy egyrészt a sztenderd adózási folyamatokat biztonságossá és kockázatmentessé tegyék, másrészt hogy az adózás területén rejlő megtakarításokat azonosítsák és biztonságosan kihasználják.
Egyéb tapasztalatok