Személyes bemutatkozás

Kiss Péter vagyok, a Trutax alapítója. A karrierem kezdetétől mindmáig az a célom, hogy több területre kiterjedő tapasztalatot és szaktudást szerezzek az adózás területén. Őszintén vallom, hogy egy tanácsadó ezzel az attitűddel tudja leginkább megérteni az ügyfél szempontjait, és ezáltal tud valódi értéket teremteni a partnerei számára. Szakmai tapasztalatommal és hátteremmel kapcsolatos információk az alábbiakban és a LinkedIn oldalamon olvashatók.

Néhány példa a főbb projektjeim közül az elmúlt évekből:

blank

Fejlesztési adókedvezmény és energiahatékonysági célokat szolgáló beruházással kapcsolatos adókedvezmény teljes körű menedzselése az egyik, világviszonylatban piacvezető gyártó vállalatcsoport magyar leányvállalatának különböző beruházásai kapcsán.

Adókedvezmények igénybevételének teljes körű menedzselése az egyik, világviszonylatban piacvezető IT vállalatcsoport magyar leányvállalatának kutatás-fejlesztési projektjével kapcsolatban.

Két, energetikai szektorban működő vállalat összeolvadásának teljes körű menedzselése. Az adózással kapcsolatos munkafolyamatok irányítása mellett a projekt egészének összefogása, azaz a számviteli és a jogi csapat stratégiai szintű menedzselése is.

Adótanácsadási szolgáltatások nyújtása rendszeres jelleggel számos multinacionális és magyar hátterű cég számára (pl. szolgáltató, sport, filmipari, IT, energiaipari és gyártó cégek). Az adótanácsadási szolgáltatások lefedték az ügyfelek segítését különböző adózási ügyekben és adónemekben.

Teljes körű adó compliance jellegű folyamatok és feladatok folyamatos menedzselése az egyik piacvezető ruházati nagy- és kiskereskedelemmel foglalkozó vállalatcsoport magyar leányvállalatánál. 

Cafeteria rendszer és munkavállalói ösztönző program folyamatos menedzselése adózási szempontból az egyik, világviszonylatban piacvezető IT vállalatcsoport magyar leányvállalatánál. 

Az egyik, világviszonylatban piacvezető gyártó vállalatcsoport magyar leányvállalatának sikeres segítése és képviselete egy nagy volumenű ügylettel kapcsolatos adóhatósági ellenőrzés során.

Helyi iparűzési adó tervezés teljes körű menedzselése egy magyar hátterű szolgáltató cég számára.

Egy gyártással és kereskedelemmel foglalkozó magyar hátterű vállalatcsoport teljes körű transzferár nyilvántartásának (fő- és helyi dokumentum) elkészítése. A dokumentáció különböző vállalatközi tranzakciókat fedett le (menedzsment szolgáltatások, royalty, hitelügyletek, stb.) és a projekt több mint 10 országra terjedt ki (beleértve európai, amerikai és ázsiai országokat). 

Royalty és eszközbérbeadási tranzakciókra vonatkozó szokásos piaci ármegállapítási kérelmek teljes körű menedzselése egy gyártással, illetve egy kereskedelemmel foglalkozó magyar hátterű vállalatcsoport részére.

Ezt a célkitűzést szem előtt tartva pályámat az IFUA Horváth & Partners-nél kezdtem, ahol különböző stratégiai és kontrolling projektekben vettem részt. A közel 2 éves teljes munkaidős szakmai gyakorlat nagyban hozzásegített ahhoz, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés-szervezés szakirányán tanultakat a való életben, tényleges vállalati projektek során alkalmazhassam és fejleszthessem. 

2009-ben csatlakoztam a Raiffeisen Consultinghoz, ahol először adótanácsadóként, majd 2010-től senior adótanácsadóként segítettem a Raiffeisen Bank ügyfeleit és egyéb érdekelt szereplőit különböző adózási ügyekben. Többek között transzferár dokumentációk elkészítésében vettem részt, különféle adózási projekteket segítettem, valamint EU-s pályázati támogatásokhoz megvalósíthatósági tanulmányokat és piacelemzéseket készítettem.

Az OrienTax-hez (az Andersen Global tagjaként 2018-tól Andersen Tax) 2012-ben csatlakoztam, ahol 2014-től kezdődően menedzserként, 2018-tól direktorként, majd 2019-től associate partnerként támogattam az ügyfeleket. Szakmai munkám magában foglalta az általános, mindennapi adózási folyamatokat segítő tanácsadás nyújtását, illetve a komplex tranzakciók adózási oldalról történő menedzselését. Többek között számos K+F projekt, fejlesztési és egyéb adókedvezmény, munkavállalói ösztönzési rendszer, APA-kérelem, valamint átstrukturálások adózási támogatásában és sikeres megvalósításában segítettem több vállalatot, vállalatcsoportot. Az ügyfélportfólióm számos multinacionális és magyar hátterű céget fedett le. 2018 januártól 2020 áprilisig a Transzferár Üzletág fejlesztéséért és menedzseléséért is felelős voltam. Ezen időszak alatt, köszönhetően a TP csapat kiemelkedő munkájának és erőfeszítéseinek, az International Tax Review az OrienTax-et a magyarországi transzferár szakmai terület tier 2-es csoportjába léptette elő, valamint két egymást követő évben jelölte a ’transfer pricing firm of the year in Hungary’ díjra.

2020-ban megalapítottam a TruTax független boutique adótanácsadó céget. Managing partnerként a több évtizedes, átfogó szakmai tapasztalatommal különböző méretű vállalkozásokat segítek abban, hogy egyrészt a sztenderd adózási folyamatokat biztonságossá és kockázatmentessé tegyék, másrészt hogy az adózás területén rejlő megtakarításokat azonosítsák és biztonságosan kihasználják.

Egyéb tapasztalatok

  • A kezdetektől, 2018-tól a Mesterséges Intelligencia Koalíció tagja vagyok. A Koalíció adózási munkacsoportja a vezetésem és irányításom alatt készítette el a mesterséges intelligencia projektek kapcsán potenciálisan alkalmazható adókedvezményekről szóló stratégia tanulmányt. A tanulmány a mesterséges intelligenciára vonatkozó magyar stratégiai dokumentum részét képezi.
  • 2005-ben 1 éven keresztül Catania-ban (Szicília, Olaszország) voltam önkéntes az EVS (European Voluntary Services) keretein belül. Az önkéntes munkám során egy olyan szervezetet segítettem, mely a szegény negyedben tevékenykedik, és kis- és fiatalkorúak számára folytat önkéntes tevékenységet, például délutáni szakkörök, tanulócsoportok és különböző színházi és egyéb foglalkozások szervezésével és lebonyolításával.
Shopping Basket
hu_HUHungarian